Onze Espritscholen

Maak kennis met onze 15 Espritscholen met ieder hun eigen sfeer en karakter. Klik op de naam en bezoek de website van de school.

Image alt

De Nieuwe Internationale School Esprit (DENISE)

DENISE bestaat uit basis- en voortgezet onderwijs. De basisschool van DENISE is geheel tweetalig.
Het doel van het Dual Language Programme (Tweetalig Programma) is om kwalitatief hoogwaardig onderwijs aan te bieden in het Nederlands en Engels. DENISE biedt ook het IB Diploma Programme aan. De middelbare school van DENISE begint bij groep 9. Tot en met groep 11 (onderbouw) blijven leerlingen van alle niveaus bij elkaar in de groep en volgen het International Middle Years Curriculum.

Image alt

Amsterdam International Community School (AICS) - PO/VO (IB)

De AICS is een Nederlandse Internationale school, voor zowel basis als voortgezet onderwijs. 
De school is een geaccrediteerde IB World School met een compleet aanbod: IB Primary Years Programme (PYP), IB Middle Years Programme (MYP) en IB Diploma Programme (DP).

Image alt

Berlage lyceum - VO (vmbo-t / havo / atheneum / gymnasium - TTO)

Een tweetalige school in Amsterdam-Zuid, gehuisvest in twee prachtige monumentale panden.
De school kent een Europese en een internationale oriëntatie. Het vakkenpakket is breed opgezet en biedt ruimte voor brede ontwikkeling. Extra aandacht is er voor Engels en de thema’s mensenrechten, wereldburgerschap, intercultureel leren en duurzaamheid.

Image alt

Cartesius lyceum - VO (havo/atheneum/gymnasium)

Een populaire, middelgrote school in een prachtig monumentaal pand in het centrum van de stad.
De school verbindt degelijkheid en vernieuwing en biedt een breed vakkenpakket, met ruimte voor schooleigen vakken zoals onderzoeksvaardigheden, fotografie en film.

Image alt

De Eilanden

Montessorischool De Eilanden biedt neutraal bijzonder onderwijs, gebaseerd op de antropologie en het pedagogisch en didactisch concept van Maria Montessori. De school is gehuisvest in een prachtig gebouw op het Bickerseiland in hartje Amsterdam. De school is erkend door de Nederlandsche Montessori Vereniging (NMV).

Image alt

Europaschool

De Europaschool is een middelgrote en groeiende basisschool in Amsterdam-Zuid. Vanaf de start van de school in 1992 staat een internationale oriëntatie centraal. De voertaal op school is Nederlands maar alle leerlingen krijgen vanaf vierjarige leeftijd les in een andere Europese taal en cultuur: Engels, Spaans of Frans. Deze lessen worden gegeven door native speakers. De Europaschool heeft daarmee een uniek schoolconcept.

Image alt

Het 4e Gymnasium

Het 4e Gymnasium is een school waar slimme en nieuwsgierige leerlingen worden uitgedaagd om verder te kijken, dieper te graven en zich breder te ontwikkelen. Het 4e Gymnasium wil - zonder pretentie maar vol ambitie - bereikbaar zijn voor leergierige kinderen uit alle bevolkingsgroepen, ongeacht hun culturele of sociaal-economische achtergrond. 

Image alt

Marcanti College

Het Marcanti College is een overzichtelijke school voor leerlingen met vmbo (kader, theoretisch), mavo of havo advies. Het onderwijs is erop gericht dat alle leerlingen een diploma halen op het voor hen hoogst haalbare niveau. In een prettige, uitdagende omgeving met extra aandacht voor sport, kunst en cultuur.

Image alt

Watergraafsmeerse Schoolvereniging (WSV)

WSV is een inspirerende en creatieve basisschool in de Watergraafsmeer. Het onderwijsaanbod richt zich op de ontwikkeling van vaardigheden die kinderen nodig hebben om zich staande te kunnen houden in de hedendaagse kennissamenleving zoals  mediawijsheid, ICT-basisvaardigheden, computational thinking, creatief denken, kritisch denken, problemen oplossen en sociale en culturele vaardigheden.

Image alt

Amsterdam Liberal Arts & Sciences Academie (ALASCA)

ALASCA is een moderne, ambitieuze school voor onderwijs op het hoogste niveau: vwo+ en havo.
Deze school is tevens een IB World school en biedt het IB Diploma Programme aan.
Het onderwijssysteem is innovatief en uitdagend. Onderwerpen als filosofie, ethiek, design, kunst, Engels en techniek krijgen extra aandacht.

Image alt

Montessorischool Landsmeer

Montessorischool Landsmeer biedt onderwijs geïnspireerd door de ideeën van Maria Montessori en werkt met Montessori-materiaal. De school vindt het belangrijk om kinderen uit te dagen en nog onbekende terreinen te exploreren. De ontwikkeling van de kinderen moet leiden tot een evenwicht tussen hoofd, hart en handen.

Image alt

Mundus College

Het Mundus College is een internationale scholengemeenschap van praktijkschool tot en met vmbo-t in Amsterdam-West die zich onderscheidt door haar diversiteit en ambitieuze onderwijsprogramma’s. Op het Mundus wordt de wereld binnengehaald. Op het Mundus denken en doen we internationaal: omdat we wereldburgers zijn.

Image alt

Spring High

Spring High biedt een uniek onderwijsconcept waar basis- en voortgezet onderwijs (voor kinderen van 4 tot 18 jaar) samenkomen. Met deze nieuwe onderwijsvorm, een combinatie van primair en voortgezet onderwijs, worden jongeren in het voorjaar (spring) van hun leven uitgedaagd om zichzelf en hun talenten te ontdekken. De begingroepen van het basisonderwijs en de klassen van het voortgezet onderwijs volgen samen onderwijs in één gebouw. Zo ontstaat er een doorlopende leerlijn, zowel pedagogisch-didactisch als vakinhoudelijk.

Image alt

De Verwondering

De Verwondering is een kleine, vernieuwende basisschool in Monnickendam waar kinderen eigenaar zijn van hun eigen leerontwikkeling. Het onderwijsaanbod is gericht op het beheersen van basisvaardigheden (taal en rekenen), onderzoekend en ervarend leren en talentontwikkeling. Een school zoals je die zelf had willen meemaken: dat is De Verwondering.

Image alt

TASC

TASC is dé vmbo-school in Amsterdam. Een plek waar de jeugd van vandaag, de uitvinders en innovators zijn van morgen. Jongeren worden vanaf dag één ondergedompeld, verrast en geïnspireerd vanuit de verschillende werelden die de technische sector rijk is, op een manier die past bij de jongere van nu.
Van Hi-Tech tot Gezondheid, van Energie tot Media & Entertainment: al spelend en onderzoekend leren ze dat techniek essentieel is voor (bijna) alles om ons heen. Ze kunnen in vrijheid maken, leren en bewegen en hun ideeën vertalen naar tastbare objecten.